cillasjostrom.blogg.se

En blogg om mitt livs stora och små händelser.

Bastardized / Undertakers

Kategori: Allmänt

I helgen gick bastardized/undertakers festen av stapeln, jag tycker den blev jättelyckad, bra väder trotts att det skulle bli regn och så kom ju min fina syster hit och följde med dessutom!
Man blir så stolt över brorsan, det gjorde dom bra!
Trubbel var sista bandet att spela, precis lika bra och lika mycket röj framför scenen som jag hade förväntat mig :)

Kolla in bror min och hans polare på facebook: Undertakers

Och här har ni Bastardized :)

Innan vi drog till Kuggnäs på festen så satt vi på Bernhard kök å deli och värmde upp lite, för att senare gå och äta indiskt på väster.

Natten avslutades på Paschas, där Fru Foruna spelade, vid det laget var jag nog så pass full att vi borde gått hem, men nåja nåja!
Väl hemma igen så spydde Sebbe i hallen, det satte punkt för lördagen. :)

OPI boxen

Kategori: Allmänt

Jag beställde en OPI box för några veckor sen, jag känner mig väldigt nöjd med färgerna :)

Ett bra tecken på att våren är här, är alla tygskor som vandrar omkring, på jobber verkar converse vara en överlägsen trend, här kommer en spontanbild på alla fossingar på fikapausen :)

Helg!

Kategori: Allmänt

I fredags åkte jag till Västerås direkt efter jobbet och hälsade på min fina gravida syster! Det var flera månader sedan jag såg henne sist och man såg stor skillnad på henne, det ska bli så himla spännande och mysigt att bli moster!
Vi var och åt pizza på vad som kan vara Västerås godaste pizzeria, Olivia pizzeria. Jag och Johan tog en varsin San Remo, med 4 sorters kött på: fläskfilé, bacon, skinka och salami, och Johanna tog en vegetarisk.

Sen så fick jag födelsedags presenter också! Två jättefina ljuslyktor som ser ut som näckrosor och en grymt fin iittala kastehelmi skål!
Tack älskade syster och Johan, jag blev hur glad som helst över presenterna! Jag älskar dom verkligen!!

Sen så har jag varit och druckit kaffe ihop med mormor, utan fikabröd, här bantas det visst för fullt! Mormor måste ha gått ner massor i vikt, och solbränd har hon blivit också, till skillnad från en annan.

Och ikväll har jag och Sebban varit och fiskat lite (jag fick två abborrar) och haft taco/filmkväll, bra avslutning på en skön helg :)

Pappa <3

Kategori: Allmänt

Igår var vi ute och firade pappa som fyllde 53 år, han är verkligen världens bästa pappa!
Vad skulle jag göra utan honom? :)

Här kommer lite bilder på mig och farsgubben:

Kategori: Allmänt

Så sjukt bra ledighet, först Tallinn resan torsdag till lördag, och sen i lördagskväll så hade vi grillfest ute i uttervik hos Bella och Robban.
Det är så himla mysigt där ute i uttervik och vi hade köpt med oss grillspett, majskolvar och halloumi ost att grilla, och likör 43 och typiska kryssning gin-alkoläsk att dricka!

Sen idag så har jag varit ute och ridit med Anna, det var längesen och efterlängtat! Jag blev ju så skrämd när jag trillade av för några år sen, så jag har ju varit stel som en pinne när jag ridit efter det men jag tror det börjar släppa, även om jag känner mig som en nybörjare igen!

Sen ikväll var vi och fiskade på lite olika ställen i Oxelösund, 8 gäddor fick jag och Sebbe upp totalt, jag drog upp 2 av dom. Vi tappade även ca 6 st till, så nu jäklar börjar fisket att komma igång! :)

Tallinn, Estland.

Kategori: Allmänt

I helgen har vi åkt kryssning till Tallinn och tillbaka, så himla mysigt att komma iväg tillsammans.
Vi drack en massa öl och drinkar, tittade på grejer och köpte med oss billig sprit hem :)

Vi var på frän loppis/antikvitets affär med en massa gamla ikoner och krigsgrejer bland annat!

Jag missuppfattade totalt att sideorder är lika med t ex pommes eller potatis, jag trodde servitrisen menade förrätt, så när jag äntligen beställde mat, vrålhungrig, så fick jag in enbart en liten kycklingfilé, en ananasring och en liten skål bea.. Vilken besvikelse! Haha :P

Översikt över Tallinn, faktiskt en riktigt fin stad, åtminstone inne i gamla stan :)

Ombre

Kategori: Allmänt

Jag ska nog fortsätta ha håret ombre färgat över sommaren, funderar på att få Pauline att bleka det ännu lite ljusare, men till hösten kanske det blir mörkt igen! Man gillar ju att variera håret, men ändå så var det ju en del jobb att få det ljust i topparna, vi har tagit det i tre omgångar för att få det som det är nu.

Först var det mörkbrunt.

Sen blev det lite brun/röda toppar.

Gången efter det, lite ljusare.

Och sist blev det så här ljust i topparna.

Bananpannkaka

Kategori: Allmänt

Jag har fått världens godaste frukosttips av min kusin Lisa! Man vispar bara ihop banan och ägg och sen steker det på låg värme, serveras med kvarg och färska bär, eller keso! Eller vad man nu vill ha till :) Supergott!!

Sebban håller dock inte med, min lilla surgubbe! <3

Vanja 30 år och gäddpremiär

Kategori: Allmänt

I lördags var vi och firade Vanja som fyllt 30 år sjukt kul att träffa henne och hela gänget! Skön dag, vi var ute och gick med hundarna hos mamma och Mats på dagen, sen gick vi och satte oss vid slottet och drack några cider innan vi gick vidare och firade Vanja med att äta på OT, vi tog vitlöksfrästa räkor till förrätt och timjan fläskfilé med gratäng till varmrätt.
Räkorna var goda, men köttet var inte helt hundra, lite torrt!

Alex har alltid så kungliga t-shirtar :D

Sen igår så var vi ute och fiskade, Sebban tog premiär gäddan i ån bakom brorsans garage i Vrena :)

Glossybox April 2013

Kategori: Allmänt

Äntligen kom min april glossybox!

• 1. Maria Nila Sthlm, Palett Masque, Luminous Colour.
  • 2. Tancan, Bronze Self-Tanning Spray.
  • 3. Färg, Ögonskuggspalett.
  • 4. Vichy, Normaderm Hyaluspot.
  • 5. Balance Me, Super Toning Body Wash.
Gladast är jag över att det var två fullsiza produkter i min box, ögonskuggspalettten och hårinpackningen!
Jag vet ju att Thiffanny fick en ansiktsmask för 29 kr istället för ögonskuggan som är värd 249 kr, så där känns det som om jag hade tur! :)

Münchenbryggeriet

Kategori: Allmänt

Igår var en bra dag på jobbet, allt flöt på fint, och vi slutade en kvart tidigare för att vi skulle hinna sänka en cider och göra oss i ordning på toaletten innan bussen till Sthlm gick, vårfest med hela If på Münchenbryggeriet :)
Vi blev bjudna på champagne, vin, en jättegod buffé och ännu godare efterrrätt! Bästa var vitchoklad moussen med rabarber crisp, helt sanslöst gott!!
Sen var det mingel, musik och dans resten av kvällen!

Valborg och 1:a maj

Kategori: Allmänt

Igår på valborg fick det bli utgång, vi var på Oleary´s, kul och mycket skönt folk ute! :) Jag känner mig ganska sliten och matt idag, men inte har vi legat på latsidan för det! Jag, Sebban och Dansken har varit på fiskeäventyr hela dagen, provat fisket på diverse olika ställen, men med ganska dåliga resultat dock. Det blev bara en gädda och den fick Dansken äran att få på kroken.
Men ändå skönt att vara ute hela dagen, solen sken och jag premiär tog en mjukglass :P

Äntligen har min Samsung Galaxy S4 kommit! Längtar efter att få starta upp den, men jag ska försöka lugna mig lite eftersom att abonnemanget hos tele2 fortfarande inte gått ut.
Sen ska det bli kul att se om Tre levererar! Har ju inte varit speciellt nöjd med Tele2, känns onödigt dyrt oh tappar 3G nätet hela tiden så internet går segt.

Sen så har vi bokat en kryssning till Riga, inte nu i helgen men nästa, både jag och Sebbe är ju lediga tor-sön då. Ska bli jättemysigt att åka iväg ihop!

Ikväll stod det fläskytterfilé på menyn, och till det serverades det majskolvar, sallad med fetaost, lök och champinjoner som tillagats i ugnen och avokado, med lite olivolja och balsamico på, så himla gott!!