cillasjostrom.blogg.se

En blogg om mitt livs stora och små händelser.

Mästaren på att lära ut bilkörning!

Kategori: Allmänt

Nu är det jag som ska lära Sebbe allt jag kan om bilkörning, så nu har han ju praktiskt taget körkortet i handen!
 
 
Vi var i Vrena igår med mormors bil så att Sebbes jobbarkompis fick byta bromsbelägg på den, men tro inte att vi hade sån tur att ABS lampan slocknade i intrumentbrädan för det..
Tycker så synd om mormor nu när det är en massa fel på hennes bil som måste åtgärdas inför ombesiktningen, hon har ju alltid varit den som ställt upp och hjälpt alla så himla mycket, så självklart vill man försöka göra så mycket man kan för att hjälpa henne när hon behöver det.
Men det är svårt när man inte kan direkt något om bilar själv. Nu har vi iallafall gjort vad vi kan åt bromsarna, och sett till att spindelleden blivit bytt.
Vilket evigt krångel det ska vara att ha bil!
Det skulle ju vara så synd om inte mormor skulle få ha kvar bilen, det känns som att hon åtminstone kan få ha den så att hon kan åka och handla och så på egenhand.
 
Tappade ju gärna min iphone i golver när vi var i garaget, så nu är glaset spräckt för andra gången..
Sist var det en jobbarkompis på Ica Maxi som ringde dit en syrian som kom och bytte glaset på den billigt haha :)
Den här gången tänker jag inte laga den, min Samsung Galaxy s4 borde ju komma när som helst ! :D
 
 
Det blev ändå en ganska fin spricka den här gången, inget man störs av så speciellt mycket, gången innan var den ju helt krackelerad :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: